пʼятницю, 9 жовтня 2015 р.

Як підготувати відкритий урок


Життя учителя просто неможливо уявити без відкритих уроків, які можуть бути за планом, на конкурс або для отримання чергової кваліфікаційної категорії. Та у будь-якому випадку такий захід відбирає у нас багато часу і зусиль, а головне – нервових клітин. Тому слід готувати урок не в останню мить, а заздалегідь, якщо це можливо, оскільки виникає чимало ідей, а також багато запитань, сумнівів: як краще, як правильно, як ефективніше тощо.



То з чого ж почати? У першу чергу виберіть тему, у якій ви відчуваєте себе впевнено, адже, йдучи на урок, учитель має знати набагато більше, ніж збирається розповісти учням. Чітко сформулюйте мету уроку і відповідно до неї план, у якому слід передбачити методи і види роботи, шляхи включення учнів у самостійну роботу, застосування ТЗН (технічних засобів навчання), можливість інтеграції з іншими предметами.
Далі доберіть навчальний матеріал, продумайте, як саме ви його використаєте. Розробляючи розгорнутий конспект уроку, використовуйте матеріали з педагогічної, методичної літератури, результати відвідин презентацій, майстер-класів, відкритих уроків своїх колег. Але, плануючи різні форми роботи, пам’ятайте, що вони не повинні стати несподіванкою для учнів, тому що можуть стати причиною пауз, непорозумінь, або викликати здивування у дітей, яке вкаже вашим гостям, що така форма роботи використовується вперше , а не є традиційною для вашої педагогічної діяльності.Відкритий урок має бути яскравим. Тому слід подбати про його матеріально-технічне забезпечення. Необхідно не лише підготувати, а обов’язково перевірити в дії прилади, комп’ютерну техніку, наочність, ТЗН, які ви хочете використати, спланувати порядок їх використання. Пам’ятайте, що таких засобів не повинно бути забагато, адже в такому випадку увага учнів розпорошується, а наочність стає лише прикрасою, до того ж недоцільною. Усі ілюстративні матеріали мають сприяти досягненню навчальної мети.Важливо розрахувати час, щоб встигнути все, що запланували. Досвідчені учителі «відчувають» його, а для початківців можна спробувати «проговорити» підготований матеріал перед дзеркалом, помічаючи, скільки хвилин витрачається на кожен етап уроку.Не соромтеся звернутися за допомогою чи порадою до своїх колег. Чим більше порад чи зауважень ви отримаєте перед уроком, тим більш вдалим буде ваш урок. Краще врахувати критику перед уроком, ніж почути її під час аналізу після нього.Можна провести «репетицію» відкритого уроку, наприклад, у паралельному класі. До того ж можна зняти такий урок на відео, потім переглянути і при потребі відкоригувати і внести зміни в урок. Крім того, відеозйомку уроку можна показати колегам і попросити їх висловити свою думку із приводу слабких і сильних місць у проведенні відкритого уроку.Для учнів завжди важливо, який зовнішній вигляд має вчитель. Не винятком є і відкритий урок. Постарайтесь, щоб виглядали гідно, і пам’ятайте: учні мають зосередитися на навчанні, а не на вивченні вашого гардеробу.Ось, нарешті, урок. Присутність сторонніх може сковувати дітей, тому почніть його впевнено і спокійно. Ваша задача на цьому етапі, щоб діти працювали так, як на звичайному уроці, а для цього ви теж повинні працювати так, ніби нікого, крім вас і учнів, у класі немає.Не забувайте слідкувати за часом. На всякий випадок у вас має бути завдання, щоб заповнити ті декілька хвилин, які можуть залишитися. Оскільки увага учнів під кінець уроку падає, діти втомлюються, то останні «зайві» хвилини краще заповнити чимось цікавим: грою, вікториною тощо.Пам’ятайте основні цілі і завдання уроку, не акцентуйте увагу на гостях, що присутні у класі, почувайтеся впевнено, частіше посміхайтеся і не нервуйте, адже відкритий урок – це лише частина вашої роботи, і він не вартий того, щоб на нього витрачати всі свої нерви. 

За матеріалами: © Оксана Горбатюк

Немає коментарів:

Дописати коментар