Урочна діяльність включає в
себе фронтальну (бесіди,
дискусії, дебати, організаційно–діяльнісні ігри, рольові ігри тощо), групову (парні, постійні групи з
переміною функцій їх учасників) таіндивідуальну форми
навчання. Щоб розвинути інтелектуальну і творчу обдарованість учнів на уроці,
використовую дослідницькі методи роботи для створення умов постійного включення
учнів у ситуації, в яких вони повинні висловлювати свою думку, наводити на її
захист аргументи, докази, користуватися здобутими знаннями; ставити запитання
вчителеві, товаришам, з'ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання;
опонувати та рецензувати відповіді однокласників, вносити корективи і давати
поради; класифікувати й узагальнювати матеріал, застосовувати зіставлення та
аналогії, робити висновки; давати об’єктивні оцінки подіям та вчиинкам героїв у конкретних життєвих ситуаціях;
виконувати завдання, які розраховані на читання додаткової літератур; вільно
вибирати та виконувати завдання переважно пошукового та творчого характеру;
залучатися до самоперевірки й аналізу особистих пізнавальних і практичних
дій.Саме це відбувається на таких уроках, як урок-подорож, урок-гра, урок-суд,
урок-прес-конференція та ін.
Щоб урізноманітнити роботу
з обдарованими учнями, зазвичай використовую такі форми роботи: рольові
тренінги, «мозкові штурми», інтелектуальний марафон.
Для обдарованих дітей спеціально розробляю
завдання підвищеної складності, завдання не фактологічного, а творчого
характеру. Вони орієнтують учня на розвиток навичок роботи з текстами, критичними статтями, ілюстраціями.
Немає коментарів:
Дописати коментар